/     /     /  

Transportul rutier de marfa din Romania a crescut cu 69procente in 10 ani de trei ori peste ritmul Uniunii Europene potrivit datelor Eurostat Lipsa de autostrazi si cai ferate moderne ramane un obstacol major

Categoria:       3

Transportul rutier de marfa din Romania a crescut cu 69procente in 10 ani de trei ori peste ritmul Uniunii Europene potrivit datelor Eurostat Lipsa de autostrazi si cai ferate moderne ramane un obstacol major

Firmele de transport si logistica au raportat in urma cu doi ani aproape 29 de miliarde de tone-kilometru transportate pe sosele cu 69procente mai mult decat in urma cu zece ani ceea ce reprezinta cel mai rapid ritm din UE si de peste trei ori peste media comunitara potrivit datelor Eurostat citate de Colliers transmite Agerpres.
Romania a inregistrat cea mai mare crestere a volumului de marfa transportat din Uniunea Europeana.
In 2023 firmele de transport si logistica au raportat aproape 29 de miliarde de tone-kilometru transportate pe sosele cu 69procente mai mult decat in urma cu zece ani ceea ce reprezinta cel mai rapid ritm din UE si de peste trei ori peste media comunitara.
Cresterea puternica se vede si pe piata spatiilor industriale moderne inchiriable care s-a extins de aproape cinci ori in ultimii zece ani si va ajunge in 2025 la aproximativ 8 milioane de metri patrati sustin consultantii Colliers.
Totusi lipsa de autostrazi si cai ferate moderne ramane un obstacol major pentru dezvoltarea logisticii din Romania atrag atentia specialistii Colliers care subliniaza nevoia continuarii investitiilor mari in infrastructura.
Nivelul de aproape 29 de miliarde de tone-kilometru transportate pe sosele este apropiat de cel al Ungariei dar de peste sase ori mai mic decat al Poloniei.
Cu alte cuvinte chiar daca Romania a inregistrat cea mai rapida crestere a transportului rutier de marfa din Uniunea Europeana diferenta fata de economii din regiune ramane semnificativa.
Daca tinem cont de populatie si de dimensiunea economiilor volumul transportat de Romania ar trebui sa fie cel putin dublu fata de Ungaria si la jumatate din cel al Poloniei.
Pentru a reduce acest decalaj in urmatorii 10-15 ani este necesar ca Romania sa continue constructia de autostrazi si modernizarea retelei feroviare cu atat mai mult in contextul actual in care economia interna este sub presiune.
Astfel de investitii ar mai compensa din slabiciunile raportate in alte sectoare ale economiei si ne-ar pregati pentru urmatorul ciclu de crestere a explicat Victor Cosconel Partner Head of Leasing Office & Industrial Agencies la Colliers.
Dupa anii cu livrari record de autostrazi intervalul 2025-2026 se anunta cu un ritm mult mai lent al constructiilor si inaugurarilor arata sursa citata.
Aceasta incetinire ar putea pune frana dezvoltarii pietei de spatii logistice si investitiilor in spatii industriale care au cunoscut o crestere puternica in ultimii ani atrage atentia Colliers.
In acelasi timp datele Eurostat arata ca peste 77procente din marfurile transportate rutier in Romania sunt livrari interne una dintre cele mai mari ponderi din Uniunea Europeana.
Acest lucru reflecta cel putin partial nivelul mai redus al exporturilor Romaniei.
Exista totusi si un aspect care diferentiaza Romania in mod pozitiv fata de multe alte state europene.
Daca revenim la privirea de ansamblu doar 54procente din toate transporturile de marfa se fac pe sosele sub media Uniunii Europene de 78procente potrivit datelor Eurostat care includ doar transportul continental precizeaza cercetarea.
In schimb Romania are o pondere ridicata a transportului pe cai navigabile in special pe Dunare unde ajunge la aproximativ 20procente din total si reprezinta a doua cea mai mare valoare din UE.
Colliers arata ca aceasta diversificare a modurilor de transport este un avantaj insa nu poate compensa lipsa unei infrastructuri moderne in zonele cheie ale tarii.
Consultantii Colliers subliniaza ca aceasta diversificare a modurilor de transport este un atu insa nu poate inlocui necesitatea unei infrastructuri moderne in zonele cheie ale tarii.
Suntem aproape de pragul de 8 milioane de metri patrati de spatii industriale si logistice inchiriabile o performanta remarcabila daca ne gandim ca in urma cu zece ani piata crestea intr-un ritm foarte lent.
Evolutia spectaculoasa din ultimii cinci ani arata ca Romania se afla intr-un ciclu accelerat de dezvoltare beneficiind de un moment foarte favorabil de care ar trebui sa profite pe deplin pentru ca in urmatorii 5-10 ani contextul se poate schimba fie din perspectiva finantarilor fie a fondurilor europene a adaugat Victor Cosconel.


Taguri & Cuvinte Cheie:  
Transportul rutier de marfa din Romania a crescut cu 69procente in 10 ani de trei ori peste ritmul Uniunii Europene potrivit datelor Eurostat Lipsa de autostrazi si cai ferate moderne ramane un obstacol major
transportul rutier marfa
transportul
# rutier
# marfa



Ultimele Stiri
09/28/2025 19:09   Pagina nu a fost gasita
09/28/2025 19:09   Pagina nu a fost gasita
09/28/2025 19:09   Pagina nu a fost gasita
09/28/2025 19:09   Pagina nu a fost gasita
09/28/2025 19:09   Pagina nu a fost gasita
09/28/2025 19:09   Un milion de recenzii autentice si o noua cultura medicala in Romania. Cum pacientii si medicii schimba impreuna regulile jocului 
09/28/2025 19:09   Un milion de recenzii autentice si o noua cultura medicala in Romania. Cum pacientii si medicii schimba impreuna regulile jocului 
09/28/2025 19:09   Un milion de recenzii autentice si o noua cultura medicala in Romania. Cum pacientii si medicii schimba impreuna regulile jocului 
09/28/2025 19:09   Un milion de recenzii autentice si o noua cultura medicala in Romania. Cum pacientii si medicii schimba impreuna regulile jocului 
09/28/2025 19:09   Un milion de recenzii autentice si o noua cultura medicala in Romania. Cum pacientii si medicii schimba impreuna regulile jocului