Solicitare pentru Dan si Bolojan. Drumurile cruciale pentru securitatea Romaniei, ce trebuie construite: Infrastructura e cea mai mare vulnerabilitate
Categoria:
1
Solicitare pentru Dan si Bolojan. Drumurile cruciale pentru securitatea Romaniei, ce trebuie construite: Infrastructura e cea mai mare vulnerabilitate
Securitatea Romaniei trebuie sa prevada, automat, si o infrastructura rutiera si feroviara bine dezvoltata, este de parere un fost secretar de stat de la Ministerul Transporturilor, actual reprezentant al ONG-ului Moldova Vrea Autostrada. Regiunea Moldovei este extrem de vulnerabila, remarca Adrian Covasnianu. Potrivit acestuia, unele proiecte anuntate deja de oficiali, de ani buni, bat pasul pe loc. Problema principala: lipsa infrastructurii mari de transport si eventualele disfunctionalitati majore din perspectiva logisticii si mobilitatii militare. Drumul expres Focsani–Barlad–Albita, coridor transeuropean important, avanseaza greu la nivel de studiu de fezabilitate. Alocarile financiare pentru Autostrada A8 raman incerte, iar infrastructura feroviara - magistrala M600 Iasi–Tecuci - este subdezvoltata (neelectrificata si partial dublata). Si exemplele pot continua. Indiferent de forta si diversitatea elementelor de descurajare militara, atat tehnica, cat si resurse umane, infrastructura ramane cea mai mare vulnerabilitate, a avertizat fostul secretar de stat din vremea lui Catalin Drula. Insa, tara noastra are diverse parghii, de care poate profita. apartamente de vanzare bucuresti 2 camereProgramul SAFE, prin investitiile pentru capetele autostrazilor A7 si A8, poate fi un element strategic european de tip ancora, insa statul roman trebuie sa sustina investitiile, asumate inclusiv prin Planul Investitional 2021-2030, cu resurse financiare consistente si multianuale, a explicat Covasnianu. Specialistii in infrastructura rutiera cer presedintelui Dan, premierului Bolojan si Parlamentului prioritizarea unor initiative necesare pentru infrastructura din Romania. Pentru a contracara perceptia de abandon investitional si de a corecta dezechilibrele investitionale, reiau solicitarea privind un angajament ferm al autoritatilor decizionale ale statului roman – Presedintia Romaniei, Guvernul Romaniei si Parlamentul Romaniei. Masurile urgente includ:☑️ Propunerea, in cadrul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), a declararii Regiunii Moldovei ca zona de interes strategic pentru Romania, cu implicatii directe in planificarea apararii nationale si in atragerea de fonduri europene si NATO. ☑️ Asigurarea unei Prezente Avansate Consolidate (Enhanced Forward Presence) in Regiunea de Nord-Est a Romaniei, ca parte a arhitecturii de aparare activa a flancului estic NATO. ☑️ Includerea Autostrazii Unirii (A8 Ungheni-Iasi-Tg. Mures) in lista proiectelor de interes strategic national, cu dublu rol: economic si militar, in contextul consolidarii flancului estic. ☑️ Desemnarea Autostrazii Unirii ca obiectiv de securitate nationala si includerea acesteia in Strategia Nationala de Aparare a Tarii pentru perioada 2025–2029. ☑️ Mentinerea Autostrazii A8 in lista proiectelor prioritare din viitorul Cadru Financiar Multianual 2028–2034, aflat in pregatire la nivelul Comisiei Europene. ☑️ Alocarea de resurse bugetare multianuale pentru perioada 2025–2028, destinate implementarii efective a Autostrazii Unirii, in special pe segmentul Ungheni-Iasi-Tg. Neamt. ☑️ Integrarea reala a regiunii Moldovei in scutul investitional si defensiv al Romaniei si NATO, pentru a asigura coeziunea teritoriala si capacitatea de reactie strategica unitara pe intreg flancul estic. ???? Apelul este simplu: investiti in timp de pace pentru a nu plati mai scump in timp de conflict, a mai transmis Covasnianu.
Taguri & Cuvinte Cheie:
Solicitare pentru Dan si Bolojan. Drumurile cruciale pentru securitatea Romaniei, ce trebuie construite: Infrastructura e cea mai mare vulnerabilitate solicitare pentru bolojan.
solicitare pentru dan si bolojan # drumurile cruciale pentru securitatea romaniei # ce trebuie construite