Ministerul Educatiei a anuntat schimbarile la evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Noi cerinte pentru elevi
Categoria:
educatie
3
Ministerul Educatiei a anuntat schimbarile la evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Noi cerinte pentru elevi
Metodologia de organizare si desfasurare a evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a pentru anul scolar 2025 - 2026, aprobata prin Ordinul de ministru nr. 6. 40523. 09. 2025 (transmis spre publicare in Monitorul Oficial), aduce doua inovatii in beneficiul copiilor, anunta, miercuri, Ministerul Educatiei.
Sursa citata a precizat ca elementele de noutate in raport cu anii anteriori sunt reprezentate de:
(1) cerinta ca sarcinile de evaluareitemii testelor ce vor fi administrate elevilor aflati la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a sa vizeze mai accentuat aspecte concrete (cunostinte, deprinderi, atitudini, valori), aplicabile, conectate la viata de zi cu zi a elevilor;
(2) posibilitatea de a extinde competentele evaluate pentru o relevanta curriculara mai mare.
De asemenea, s-a accentuat rolul formativ al acestor evaluari prin impactul asupra scolii si asupra educatiei personalizate la nivelul fiecarui copil (inclusiv cu implicarea parintilor in asimilarea comprehensiva a rezultatelor), precizeaza sursa citata.
Ministerul Explica faptul ca in acest an, ca proiect pilot, vor fi folositi itemi care vizeaza competente de alfabetizare functionala cu aplicatii practice, inclusiv din alte arii curriculare.
In acest mod, evaluarile vor reflecta noua abordare curriculara prin care subiectele vizeaza si aspectele concrete ale aplicarii in viata elevilor de zi cu zi a cunostintelor, deprinderilor, atitudinilor si valorilor construite in procesul de invatare. Extinderea, prin evaluaretestare a competentelor evaluate, in directia noii logici a invatarii, cu focalizare pe aplicare si transfer in contexte noi a cunostintelor, pe mobilizarea cunostintelor pentru rezolvare de situatii-problema, pe formulare de opinii si argumentare ca antrenare a gandirii critice aplicate si dincolo de disciplinele scolare, in invatarea pentru viata, va furniza date, informatii obiective atat profesorilor de la clasa, cat si unitatii de invatamant, fundamentand feedbackul personalizat catre elev, catre parinte si catre comunitatea educationala, au mai transmis reprezentatii ministerului.
Potrivit institutiei citate, aceasta abordare sistematica, graduala, adaptata nivelului de varsta al elevilor, tinteste nu doar rezultate si o mai buna performanta sistemica la studiile comparative internationale la care participa Romania (de ex. : OECD-PISA, IEA-TIMSS, IEA-PIRLS etc. ), ci si concentrarea programatica pe responsabilizarea pentru propria invatare, pe constientizarea punctelor tari si a celor ce necesita efort pentru propria dezvoltare, pentru atingerea propriului potential, pe internalizarea principiului invatarii pe tot parcursul vietii, pe orientarea catre o cariera si o viata implinita.
Taguri & Cuvinte Cheie:
Ministerul Educatiei a anuntat schimbarile la evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Noi cerinte pentru elevi ministerul educatiei anuntat
ministerul educatiei a anuntat schimbarile la evaluarile de la clasele a ii-a # a iv-a si a vi-a # noi cerinte pentru elevi