H&M se va extinde in Brazilia si India pe fondul reducerii cheltuielilor de consum in Europa
Categoria:
3
H&M se va extinde in Brazilia si India pe fondul reducerii cheltuielilor de consum in Europa
Grupul suedez Hennes & Mauritz AB (H&M) cauta sa se extinda pe pietele emergente cum ar fi Brazilia si India deoarece in Europa regiunea sa de baza se reduc cheltuielile de consum iar taxele vamale americane afecteaza cererea in SUA a anuntat directorul general Daniel Erver transmite Reuters potrivit Agerpres.
Extinderea in diverse regiuni face parte din strategia celui de-al doilea mare retailer de imbracaminte din lume de a-si redresa performantele si a-si spori profitabilitatea prin imbunatatirea atractivitatii marcii si implementarea mai rapida a celor mai recente tendinte din moda.
Al doilea mare retailer de imbracaminte din lume a inregistrat in perioada martie-mai 2025 un profit operational de 591 miliarde de coroane suedeze (627 milioane de dolari) fata de un nivel de 588 miliarde de coroane suedeze previzionat de analisti. Marja de profit s-a situat la 104procente de la 119procente in urma cu un an.
Compania incearca sa faca fata concurentei din partea grupului spaniol Inditex si a platformei online Shein.
In august H&M a deschis primul sau magazin in Brazilia intr-un mall din Sao Paulo. Alte doua unitati urmeaza sa fie inaugurate in noiembrie si inca patru in 2026 – inclusiv in Rio de Janeiro.
In unele din aceste piete vedem mari oportunitati de crestere una fiind Brazilia in general America Latina are o evolutie buna iar alta este India a declarat Erver pentru Reuters. Acesta si-a exprimat prudenta fata de cererea in SUA taxele vamale determinand unii retaileri sa majoreze preturile pe fondul scaderii increderii consumatorilor. SUA sunt a doua mare piata a H&M dupa Germania fiind responsabila anul trecut pentru 13procente din vanzarile grupului.
In America Latina compania va deschide magazine in Venezuela si Paraguay dupa ce a inaugurat unul luna aceasta in San Salvador.
Expansiunea in Brazilia si in alte piete emergente vine intr-un moment in care H&M si-a redus semnificativ prezenta pe plan global. De la nivelul de varf din 2019 numarul magazinelor H&M pe plan mondial a scazut cu 19procente la 31 august fiind 4. 118 unitati cel mai redus din 2016. Şi Inditex a redus numarul magazinelor la 5. 528 la 31 iulie.
Pe langa intrarea pe noi piete H&M deschide magazine de lux in zone ca Le Marais (Paris) si Huaihai Road (Shanghai) pentru clientii instariti.
Dupa doua trimestre consecutive de scadere a castigurilor profitul operational al H&M in perioada iunie – august 2025 a urcat la 491 miliarde de coroane suedeze (523 milioane de dolari) de la 351 miliarde de coroane suedeze in urma cu un an. Analistii se asteptau la un profit operational de 368 miliarde de coroane suedeze.
In schimb vanzarile au scazut de la 59 la 57 miliarde de coroane suedeze in timp ce analistii estimau un nivel de 568 miliarde de coroane suedeze.
Taguri & Cuvinte Cheie:
H&M se va extinde in Brazilia si India pe fondul reducerii cheltuielilor de consum in Europa extinde brazilia india
extinde # brazilia # india