/     /     /  

Dupa aproape un deceniu de lucrari si probleme, trenurile incep de marti sa circule pe 6 km de cale ferata construiti de la zero in vestul tarii

Categoria:   actualitate     1

Dupa aproape un deceniu de lucrari si probleme, trenurile incep de marti sa circule pe 6 km de cale ferata construiti de la zero in vestul tarii

CFR SA informeaza ca marti se deschide circulatia feroviara pe firul I modernizat al variantei de traseu nou construite intre statiile Ilia si Mintia, pe tronsonul, Deva – Arad.
Asociatia Pro Infrastructura scrie ca aceasta varianta este deschisa circulatiei dupa opt ani de chinuri birocratice si scurteaza traseul cu numai 1,2 km.
Deocamdata se va circula pe un singur fir, iar cel de-al doilea va fi dat in folosinta peste trei luni.
Trenurile cele mai rapide vor putea atinge 160 kmh.
Timpul de parcurs va scadea cu 10 minute, viteza maxima va fi 160 kmh Noua varianta de traseu, in lungime de 5,885 km, este mai scurta cu 1,2 km fata de varianta veche de traseu, iar pentru realizarea acesteia a fost necesara construirea inclusiv a trei poduri feroviare peste raul Mures, in lungime totala de 1,3 km, a caror valoare totala estimata depaseste 290 milioane lei, spune CFR Infrastructura.
Principalul avantaj al noii variante de traseu, situata pe intervalul Mintia – Ilia (16 km), este reducerea timpului de parcurs in aceasta prima etapa, la 18 minute pentru trenurile de calatori si la 20 de minute pentru trenurile de marfa, pe firul I intre Ilia si Mintia, iar dupa darea in exploatare, la vitezele proiectate, a variantei nou-construite inclusiv pe firul II (februarie 2026), timpul de parcurs intre statiile Ilia si Mintia va fi de doar 8 minute pentru trenurile de calatori si de 18 minute pentru trenurile de marfa.
Caracteristicile celor trei poduri‣ podul nr.
1, situat la intrare in localitatea Branisca dinspre Deva, in imediata vecinatate a vechiului pod feroviar, are lungime de 384 m;‣ podul nr.
2, amplasat in zona Castelului Josika, are lungime de 435 m;‣ podul nr.
3, aflat la iesirea din Branisca spre Bretea Muresana, are o lungime totala de 486 m.
Tragic este ca ne-am luptat 8 ani sa salvam 10 minute, scrie Asociatia Pro Infrastructura Asociatia Pro Infrastructura, care monitorizeaza proiectele rutiere si feroviare din tara, scrie ca este un lucru bun sa avem portiuni mai lungi in care trenurile pot prinde 160 kmh, insa totul a durat mult prea mult aici.
Asociatia explica si de ce a durat totul asa de mult.
Pentru cele cam 10 minute economisite s-au construit 3 poduri-mamut peste Mures, lungi de aproximativ 500 metri fiecare.
Timpul total de parcurs pe Arad-Deva are sanse sa scada la sub 100 minute fata de doua ore in 1995, an de referinta pe acest coridor.
Desigur, este de dorit sa avem un procent cat mai ridicat de linie la 160 kmh: de la Ilia trenul va continua in perspectiva cu 160 pana la Radna unde are o limitare, apoi iarasi cu 160 pana la Arad si Curtici.
Tragic este ca ne-am luptat 8 ani sa salvam 10 minute.
Intreaga varianta a fost blocata, culmea, pe o portiune de fir vechi in dreptul Termocentralei Mintia unde se afla Castrul Micia.
Arheologii muzeelor din zona nu au fost multumiti ca antreprenorul FCC a angajat un arheolog privat.
Nu stim cine are dreptate dar rezultatul este ca Ministerul Culturii nu a aprobat descarcarea arheologica.
CFR s-a resemnat si a reproiectat zona ca sa se limiteze la ampriza existenta, deci fara descarcare.
O linie de inalta tensiune care trecea prea jos a incetinit si ea lucrarile cateva luni.
O expropriere a pus si ea umarul la cei 8 ani adunati.


Taguri & Cuvinte Cheie:  
Dupa aproape un deceniu de lucrari si probleme, trenurile incep de marti sa circule pe 6 km de cale ferata construiti de la zero in vestul tarii
dupa aproape deceniu
dupa aproape un deceniu de lucrari si probleme
# trenurile incep de marti sa circule pe 6 km de cale ferata construiti de la zero in vestul tarii



Ultimele Stiri
11/12/2025 18:11   Pagina nu a fost gasita
11/12/2025 18:11   Pagina nu a fost gasita
11/12/2025 18:11   Pagina nu a fost gasita
11/12/2025 18:11   Pagina nu a fost gasita
11/12/2025 18:11   Pagina nu a fost gasita
11/12/2025 18:11   Dr. Anca Tau, coordonatoarea primului Centru de Cardio-Oncologie din Romania acreditat international: Pacientii care trec prin tratamente oncologice trebuie sa stie ca inima lor are nevoie de atentie
11/12/2025 18:11   Dr. Anca Tau, coordonatoarea primului Centru de Cardio-Oncologie din Romania acreditat international: Pacientii care trec prin tratamente oncologice trebuie sa stie ca inima lor are nevoie de atentie
11/12/2025 18:11   Dr. Anca Tau, coordonatoarea primului Centru de Cardio-Oncologie din Romania acreditat international: Pacientii care trec prin tratamente oncologice trebuie sa stie ca inima lor are nevoie de atentie
11/12/2025 18:11   Dr. Anca Tau, coordonatoarea primului Centru de Cardio-Oncologie din Romania acreditat international: Pacientii care trec prin tratamente oncologice trebuie sa stie ca inima lor are nevoie de atentie
11/12/2025 18:11   Dr. Anca Tau, coordonatoarea primului Centru de Cardio-Oncologie din Romania acreditat international: Pacientii care trec prin tratamente oncologice trebuie sa stie ca inima lor are nevoie de atentie


Warning: A non-numeric value encountered in /home/catalogu/public_html/blogdev/mainstiri.php on line 348