/     /     /  

De ce industria modei (in mare parte) uraste un dolar slab

Categoria:       1

De ce industria modei (in mare parte) uraste un dolar slab

Scaderea dolarului in acest an reduce puterea de cumparare a consumatorilor americani afecteaza turismul si complica lanturile de aprovizionare deja afectate de tarife.
Brandurile spun ca impactul global poate depasi 5procente din vanzari scrie The Business of Fashion.
Americanii adora sa se planga ca dolarul nu mai are aceeasi valoare ca inainte.
In ultima vreme brandurile de moda le impartasesc durerea.
Anul acesta dolarul american s-a depreciat pana la minimele multianuale fata de euro lira sterlina francul elvetian si multe alte monede datorita unui cocktail de incertitudine geopolitica politica monetara a Rezervei Federale tensiunile comerciale provocate de Trump si miscarile divergente ale bancilor centrale dintre puterile economice mondiale.
Acest lucru a creat provocari pentru veniturile si profiturile brandurilor de moda care au costuri semnificative intr-o moneda si vanzari in alta.
Dar slabirea dolarului este deosebit de relevanta in sectorul luxului unde majoritatea marcilor isi produc articolele in Europa dar considera SUA ca fiind cea mai mare piata de desfacere.
Cand euro se apreciaza fata de dolar aceste articole devin mai scumpe pentru cumparatorii americani iar vanzarile din SUA valoreaza mai putin atunci cand sunt convertite in euro sau franci.
LVMH Prada si Kering au raportat ca fluctuatiile cursului de schimb au redus veniturile cu 5procente in al treilea trimestru al anului 2025.
Impactul cursului de schimb asupra Hermès a fost si mai mare ajungand la 65procente din venituri sau 254 de milioane de euro (294 de milioane de dolari).
Hugo Boss a declarat ca fluctuatiile nefavorabile ale cursului de schimb sunt unul dintre motivele pentru care se asteapta ca vanzarile anuale sa se situeze la limita inferioara a previziunilor.
Hugo Boss nu este singura companie care se lupta sa prevada vanzarile si profiturile viitoare.
Fluctuatiile valutare ingreuneaza previziunile.
De asemenea este mai dificil sa se planifice strategii de stabilire a preturilor sa se anticipeze costurile si sa se aloce stocurile atunci cand volatilitatea valutara afecteaza puterea de cumparare pe pietele majore sau costurile de productie in centrele cheie de aprovizionare.
Turismul si comertul cu amanuntul pentru calatori sunt adesea punctul zero al efectelor valutare: anul trecut Japonia a fost o destinatie populara de vacanta pentru calatorii din intreaga lume dupa o scadere brusca a yenului.
Europa intre timp a inregistrat un numar mai mic de turisti odata cu cresterea euro.
Aceste provocari apar in acelasi timp cu faptul ca multe marci se confrunta cu o economie globala deja turbulenta si cu ingrijorari crescande cu privire la increderea consumatorilor.
Marcile de lux inca se lupta sa iasa din criza cheltuielilor.
Intre timp tarifele impuse de presedintele Donald Trump remodeleaza lanturile de aprovizionare si structurile de costuri.
[Fluctuatiile valutare] sunt un alt termen care se adauga listei de incertitudini a declarat Joanna Rangarajan director general de retail la firma de consultanta Alvarez & Marsal.
Este o variabila operationala care trebuie abordata direct.
Corectarea cursului pentru un dolar slab reprezinta o provocare pentru multe companii care se bazeaza in prezent pe cumparatorii americani.
Pentru unele marci dolarul slab este o veste buna.
Ralph Lauren isi procura majoritatea articolelor vestimentare din Asia iar pietele sale cu cea mai rapida crestere se afla de asemenea in aceasta regiune alaturi de Europa.
Compania a declarat ca efectele valutare au crescut veniturile cu 25 puncte procentuale in trimestrul incheiat in septembrie si au imbunatatit marjele cu putin peste 1 punct procentual.
Under Armour a raportat de asemenea ca castigurile valutare au compensat o parte din marja pierduta din cauza tarifelor.
Companiile [americane] care au o activitate comerciala decenta in Europa vor beneficia de un vant favorabil a declarat Jessica Ramírez cofondatoare a companiei de consultanta The Consumer Collective.
Brandurile de lux europene se confrunta cu problema opusa: cresterea lor s-a concentrat in SUA in timp ce produsele lor sunt fabricate mai aproape de casa.
Hermès de exemplu produce peste 70procente din produsele sale in Franta a declarat compania intr-o adunare generala cu actionarii in aprilie.
HSBC estimeaza ca aproximativ 50procente din costurile LVMH sunt in Europa.
Marile companii globale isi reduc expunerea valutara prin acoperirea riscurilor utilizand contracte futures si optiuni pentru a fixa cursurile de schimb la un nivel stabilit.
Atat LVMH cat si Kering au declarat ca utilizarea acestor instrumente financiare le-ar reduce impactul negativ al cursului de schimb valutar.
Acoperirea riscurilor amana pierderea sau castigul a declarat Erwan Rambourg director general la HSBC.
Brandurile rareori isi modifica mixul de aprovizionare ca raspuns la fluctuatiile valutare pe termen scurt.
Pana cand isi muta productia dintr-o tara in alta piata valutara probabil ca va fi luat o noua directie.
Este mai probabil ca acestea sa modifice preturile in magazine de exemplu prin cresterea preturilor intr-o tara in care moneda s-a depreciat.
Brandurile fac acest lucru de obicei doar ca raspuns la miscari valutare deosebit de dramatice sau de lunga durata deoarece schimbarile frecvente pot indeparta clientii.
Este un echilibru subtil o marca poate stabili preturile pentru a crea un anumit tampon intre regiuni dar nu poate reactiona exagerat sau incerca intotdeauna sa compenseze aceasta volatilitate a declarat Mario Ortelli partener de conducere la firma de consultanta de lux Ortelli&Co.
Acest lucru face ca lumea luxului sa devina mult mai locala ceea ce este de fapt sanatos deoarece te concentrezi pe tort nu doar pe ciresa de pe tort a spus Rambourg.
A prezice unde se va indrepta dolarul in viitor este un teritoriu periculos pentru comerciantii de valuta cu atat mai mult pentru brandurile de moda motiv pentru care majoritatea celor cu expunere semnificativa opteaza pentru strategii de acoperire care neutralizeaza efectele valutare in loc sa incerce sa profite de ele.
Dolarul a inceput o recuperare lenta de la minimele atinse fata de multe monede in timpul verii.
Aceasta ar putea continua mai ales daca economia SUA se dovedeste mai rezistenta decat se astepta sau daca bancile centrale din alte tari urmeaza calea Fed si reduc ratele dobanzilor facand activele americane mai atractive prin comparatie.
La fel de usor Trump ar putea anunta noi politici economice neasteptate care ar face ca dolarul sa scada din nou.
Este volatil.
Oricum ai privi lucrurile va ramane asa in viitorul previzibil a spus Ramirez.


Taguri & Cuvinte Cheie:  
De ce industria modei (in mare parte) uraste un dolar slab
industria modei mare
industria
# modei
# mare



Ultimele Stiri
11/12/2025 20:11   Ciprian Ciucu recunoaste ca Anca Alexandrescu creste rapid in sondaje si il depaseste pe Drula: Trebuie sa reconsideram intreaga strategie
11/12/2025 20:11   Repriza fara goluri in Romania - Andorra, pentru calificarea la Euro. Cum s-a terminat meciul
11/12/2025 20:11   Planul lui Vladimir Putin de a cuceri Ucraina in trei etape. O ANALIZA Foreign Affairs
11/12/2025 20:11   Reforma pensiilor speciale, o flexare a muschilor intre PSD si PNL. Magistratii, o casta impopulara
11/12/2025 20:11   Va fi protest la sediul ICCJ, pentru revocarea Liei Savonea. S-a cocotat, printr-o procedura pe repede inainte, la conducerea Inaltei Curti, semnaleaza Ana Birchall
11/12/2025 20:11   Google Photos devine mai inteligent cu noul AI Nano Banana. Editare conversationala si functii creative pe Android si iOS
11/12/2025 20:11   Intrat in depresie de aproape doi ani, Cornel Dinu a fost internat in spital. Prima sa reactie
11/12/2025 20:11   Venezuela declara mobilizare in masa dupa sosirea in regiune a celei mai mari nave de razboi americane
11/12/2025 19:11   Dupa ce Nicusor Dan a atacat la Curtea Constitutionala legea care modifica regimul ariilor protejate termenul de judecata a fost fixat pe 21 ianuarie 2026 Nicusor Dan: Independenta energetica a tarii noastre este un obiectiv important insa acesta trebuie realizat intr-o maniera sustenabila
11/12/2025 19:11   Grindeanu: Principalii contracandidati ai lui Baluta sunt Drula Ciucu si Alexandrescu asta arata sondajele. Şi eu as spune ca e o batalie aproape in patru