Cosmarul Kremlinului devine realitate: Parca am transportat benzina pe ursi polari prin tundra, insotiti de o orchestra
Categoria:
2
Cosmarul Kremlinului devine realitate: Parca am transportat benzina pe ursi polari prin tundra, insotiti de o orchestra
br
Intr-o recunoastere rara a faptului ca puternica industrie energetica a Rusiei nu reuseste sa furnizeze soferilor suficient combustibil pentru masini si camioane, autoritatile din regiunea Zabaikalskii Krai au informat statiile Kremlinului din regiunea Siberiei de Est ca se confrunta cu o penurie critica de motorina si benzina si au solicitat ajutorul Moscovei. br
Intr-o scrisoare adresata de guvernatorul Aleksandr Osipov, seful regiunii Zabaikalskii Krai, prim-ministrului rus Mikhail Mishustin si Ministerului Energiei din Rusia, se mentioneaza ca regiunea se confrunta cu o penurie severa de benzina. Presedintele rus Vladimir Putin l-a numit pe Osipov in 2018. br
O regiune slab populata, cu o suprafata aproximativ egala cu cea a Suediei si invecinata cu Mongolia si China, regiunea Zabaikalskii Krai din Rusia a ramas fara combustibil cu 92 de octani pentru vanzarea cu amanuntul, numai vehiculele detinute de institutii de stat, precum serviciile de urgenta si politia, pot functiona folosind rezervele guvernamentale, a raportat vineri platforma de stiri Chita. Ru, care a publicat stirea despre plangerea lui Osipov. br
br
br
Aceasta situatie [penuria severa de benzina] este in prezent valabila in majoritatea regiunilor Rusiei, chiar si in cele cu rafinarii de petrol, se arata intr-o parte a scrisorii, conform raportului Chita. Ru. Penuria de combustibil si chiar intreruperile de functionare ale statiilor de alimentare au fost raportate din ce in ce mai des in mass-media independenta rusa incepand din august, cand Ucraina a lansat o campanie de bombardament pe distante lungi asupra rafinariilor de petrol si infrastructurii de transport al petrolului din Rusia. br
br
br
In regiunea Zabaikalskii Krai, marile retele de statii de alimentare Kors si BRK nu aveau deloc benzina cu 92 de octani de vanzare, iar pentru benzina cu 95 de octani si mai mult, precum si pentru motorina, se aplica un sistem de rationalizare pe baza de cupoane. Autoritatile depuneau eforturi pentru a relua livrarile de benzina in regiune, iar un tren incarcat cu combustibil ajunsese in orasul Chita si urma sa fie distribuit benzinariilor in viitorul apropiat, se arata in raport, citand oficiali locali. br
Agentia independenta de stiri rusa SOTA a raportat vineri comentariile publice ale lui Denis Osipov (fara legatura cu guvernatorul Osipov), seful Departamentului de Activitate a Pietei de Consum din cadrul Ministerului Economiei, care a dat vina pe panica consumatorilor si pe mass-media, pe care a acuzat-o de iresponsabilitate, pentru penuria de combustibil. br
br
br
Situatia se stabilizeaza. Totul se decide la nivel national, dar si noi, la nivel regional, lucram, a declarat Osipov, potrivit raportului SOTA. El nu a facut nicio referire la atacurile cu drone ucrainene care lovesc Rusia si vizeaza infrastructura energetica rusa zilnic, inca de la sfarsitul lunii iulie. br
Ministrul rus al Energiei, Serghei Tsiiliov, intr-o declaratie din 27 octombrie difuzata de agentia de stiri de stat TASS, a recunoscut ca industria rusa de comercializare cu amanuntul a combustibililor se confrunta cu penurie si cresterea preturilor, dar nu a mentionat nici atacurile cu drone ucrainene, atribuind in schimb restrictiile de aprovizionare cererii sezoniere si intretinerii programate a rafinariilor de petrol. br
Mass-media locala rusa a urmat in mare masura linia oficiala, potrivit careia penuria de benzina din Rusia este temporara si determinata de piata, si a evitat sa faca legatura intre cozile de la benzinarii si rationalizarea combustibilului cu atacurile cu drone ucrainene. Insa plangerile privind cresterea vertiginoasa a preturilor la combustibil se inmultesc. br
Site-ul de stiri Pepel Belgorod din regiunea Belgorod a raportat ca preturile la motorina si benzina au crescut cu aproximativ 15 de la sfarsitul lunii octombrie. br
br
br
Politologul Andrei Nikulin, cu sediul in Murmansk-Cercul Arctic, a scris luni intr-un blog ca benzina de 92 octani costa 86 de rublelitru (1,06 dolari), cu aproximativ 40 mai mult decat vara, si s-a plans: Intelegem – 86 de ruble pe litru suna de parca am transportat benzina pe ursi polari prin tundra, insotiti de o orchestra. Din pacate, aceasta nu este o gluma, ci realitatea anului 2025. br
O exceptie rara de la tacerea oficiala privind dronele ucrainene a fost ziarul local MUPP Format, o publicatie finantata de stat intr-un district provincial din regiunea Kazan, bazinul Volga, Rusia. Un articol analitic publicat joi, intitulat Penuria de benzina ajunge in regiunea nordica Irkutsk, afirma ca, desi gheata groasa de pe raurile utilizate pentru transport a intrerupt lanturile de aprovizionare si a dus la preturi exorbitante de 100 de rublelitru (1,23 dolari), cauza principala nu se afla in Rusia. br
Atacurile cu drone asupra rafinariilor din partea europeana a tarii, in august si septembrie, au provocat inchiderea prelungita a fabricilor si sunt unul dintre principalele motive ale penuriei de combustibil din Rusia. Desi rafinariile din Siberia nu au fost afectate, productia lor a fost redirectionata catre regiunile vestice si sudice [si departe de regiunile estice, cum ar fi Irkutsk], pentru a acoperi penuria rezultata, se arata in articol. br
br
br
Daunele cauzate de atacurile cu drone ucrainene, care au ajuns uneori la peste 2. 000 de kilometri in teritoriul Federatiei Ruse, au dus la oprirea a aproape 40 din intreaga capacitate de prelucrare a petrolului a Federatiei Ruse, a raportat vineri agentia independenta de stiri rusa Astra. br
Daca se confirma, cifra ar fi de doua ori mai mare decat estimarile industriei energetice occidentale privind capacitatea de prelucrare a petrolului afectata in Rusia de atacurile cu drone ucrainene, care de obicei situeaza cifra la aproximativ 20-25 din capacitatea pierduta. br
Conform datelor Kyiv Post, numarul atacurilor cu drone ucrainene si, mai rar, cu rachete, care au vizat industria energetica rusa incepand de la sfarsitul lunii iulie pana vineri, s-a ridicat la 151 de atacuri confirmate independent. Aproximativ 15 dintre aceste atacuri au vizat infrastructura de productie sau transport a energiei electrice si nu au vizat direct capacitatea de prelucrare a petrolului din Rusia. br
De miercuri pana vineri, cand a fost publicat acest articol, conform acestor numaratoare, dronele ucrainene au mentinut un ritm stabilit de mult timp, de doua sau trei tinte atacate la fiecare 24 de ore: o substatie electrica langa orasul Vladimir, o centrala electrica langa orasul Oryel, doua statii de pompare a petrolului langa Yaroslavl, o centrala termica langa Kostroma si rafinarii de petrol in Volgograd si Bashkortostan. br
Dronele de atac pilotate de fortele speciale ucrainene au lovit joi si vineri rezervoarele de stocare a combustibilului din apropierea satului Bitumne, din peninsula Crimeea ocupata, potrivit inregistrarilor atacurilor publicate de Kyiv Post. br
br
br
Penuria de benzina, urmata de cea de motorina, a fost semnalata pentru prima data in regiunile indepartate ale Rusiei, inclusiv in Kraiul Zabaykalsky, la sfarsitul lunii august si inceputul lunii septembrie, cu o crestere vertiginoasa a preturilor la benzina si motorina, rationalizarea locala si inchiderea intregii retele de statii de alimentare cu combustibil, care s-a extins in majoritatea celor 11 fusuri orare ale teritoriului Rusiei. br
Cele mai grave penurii au fost semnalate in regiunile periferice ale Rusiei cu economii slabe, cum ar fi provinciile maritime ale Oceanului Pacific, Buriatia din sudul Siberiei si teritoriul muntos al Caucazului, Dagestan. Doua teritorii ucrainene ocupate de Rusia – Luhansk si Crimeea – au inregistrat, de asemenea, o prabusire aproape totala a vanzarilor cu amanuntul de combustibil in luna octombrie. br
Potrivit rapoartelor de stiri rusesti si grupurilor de monitorizare a industriei transporturilor rutiere, la inceputul lunii noiembrie, singurele regiuni rusesti care nu au fost afectate in mod semnificativ de reducerea aprovizionarii cu combustibil erau capitala Moscova si districtele din jurul acesteia, zona metropolitana Sankt Petersburg si unele districte din nord. br
Cozi de kilometri intregi de masini la statiile de alimentare cu combustibil, chiar si in regiunea Tiumen din Siberia centrala, bogata in petrol, au starnit critici rare din partea mass-media la adresa autoritatilor pentru gestionarea deficitara a retelei nationale de distributie a combustibilului si pentru faptul ca au permis operatorilor statiilor de alimentare cu combustibil sa speculeze soferii. br
br
O analiza aprofundata publicata in octombrie de platforma de stiri Lenta. Ru, administrata de stat, a identificat ratele de schimb, scaderea capacitatii de productie, dificultatile logistice si hype-ul artificial ca fiind cauzele perturbarilor. Articolul a citat patru oficiali guvernamentali, a intervievat opt experti de piata si a citat statistici de la trei agentii guvernamentale inainte de a concluziona ca problemele Rusiei in ceea ce priveste combustibilul sunt temporare, dar ca, poate, ar fi nevoie de construirea mai multor rafinarii de petrol in Extremul Orient. br
Articolul de peste 2. 600 de cuvinte, aprobat de Kremlin, nu a mentionat nici macar o data drone, explozii sau Ucraina. br
br
Taguri & Cuvinte Cheie:
Cosmarul Kremlinului devine realitate: Parca am transportat benzina pe ursi polari prin tundra, insotiti de o orchestra cosmarul kremlinului devine
cosmarul kremlinului devine realitate # parca am transportat benzina pe ursi polari prin tundra # insotiti de o orchestra