AUR depune o motiune de cenzura impotriva ministrului Transporturilor. Calea ferata a pierdut trenul
Categoria:
actual
1
AUR depune o motiune de cenzura impotriva ministrului Transporturilor. Calea ferata a pierdut trenul
Potrivit AUR, in ultimii ani, modernizarea retelei de cale ferata, vitala pentru conectarea regiunilor si dezvoltarea economica a tarii, a ramas doar un proiect pe hartie, fara rezultate vizibile. In opinia initiatorilor motiunii, lipsa de interes a conducerii Ministerului Transporturilor a devenit o constanta, indiferent de persoana aflata la varful institutiei. Textul motiunii subliniaza ca datele din 2024 descriu o situatie alarmanta pentru transportul feroviar romanesc. Trenurile de calatori circula cu o viteza medie de putin peste 40 de kilometri pe ora, iar cele de marfa abia ating 17 kilometri pe ora. Aceasta performanta plaseaza Romania pe penultimul loc in Europa, fiind depasita doar de statele care nu au cale ferata, precum Cipru si Malta. Acesta este rezultatul sintetic al celor patru ani de mandate la carma transporturilor ale ministrilor PSD, Sorin Grindeanu si Ciprian Serban, se arata in document. Reprezentantii AUR subliniaza ca, daca pana in 2021 lipsa fondurilor putea fi invocata drept scuza, acum Romania dispune de resurse financiare considerabile, insa nu are capacitatea de a le folosi eficient. Finantarea este impresionanta, insa nu avem capacitatea de a o absorbi, ceea ce se vede in intarzierile uriase observate la ambele tipuri de programe (infrastructura si material rulant), se mai precizeaza in comunicat. AUR enumera mai multe proiecte majore care ar fi trebuit finalizate, dar care stagneaza din cauza managementului deficitar. Cel mai vechi exemplu este reabilitarea caii ferate Curtici–Simeria, pentru care au fost semnate patru contracte inca din 2017, in valoare totala de 7,9 miliarde de lei. Termenul de finalizare era 2022, dar, potrivit AUR, stadiul lucrarilor variaza intre 80 procente si 97 procente. Un alt proiect important, cu o valoare similara, peste 7 miliarde de lei, vizeaza reabilitarea coridorului feroviar european IV, pe segmentul Brasov–Simeria. Lansat in 2020, proiectul ar fi trebuit incheiat in 2024, insa lucrarile sunt realizate doar in proportie de 50–60 procente. Al treilea proiect mentionat in motiune este cel privind reabilitarea, dublarea si electrificarea liniei Cluj-Napoca–Episcopia Bihorului. Contractul a fost semnat in 2022, lucrarile au inceput in 2023, iar termenul de finalizare este 2026. Desi valoarea totala este de 1,7 miliarde de lei, stadiul fizic al lucrarilor variaza intre 15 procente si 49 procente. George Simion: Punem la dispozitie tot sprijinul pentru Anca Alexandrescu Formatiunea politica sustine ca intarzierile nu sunt intamplatoare, ci rezultatul unei administrari permisive, care a favorizat repetat aceleasi consortii de firme la licitatii. Mai mult, AUR acuza lipsa totala a sanctiunilor pentru companiile care nu respecta termenele de executie. Nu doar ca aceleasi consortii par sa castige ciclic licitatiile, dar nu exista nici o penalizare aplicata firmelor care cauzeaza intarzieri excesive, se arata in motiune. Potrivit partidului, problema porneste chiar de la studiile de fezabilitate, realizate in mod constant de aceleasi grupuri economice, ceea ce perpetueaza blocajele si lipsa concurentei reale. In consecinta, intarzierile pentru lucrarile feroviare ajung la cel putin doi ani pentru fiecare proiect, iar pentru achizitia de material rulant depasesc aceeasi perioada. AUR cere demisia ministrilor Sorin Grindeanu si Ciprian Serban, pe care ii acuza de esec total in gestionarea fondurilor pentru modernizarea infrastructurii feroviare. Ii invitam, de asemenea, pe ministrii PSD Sorin Grindeanu si Ciprian Serban sa isi asume politic esecul implementarii unor programe de finantare gigant pentru calea noastra ferata si sa faca singurul gest demn pe care l-ar putea face dupa o cariera de minciuni si ratari, se mentioneaza in text. Totodata, AUR il critica pe premierul Ilie Bolojan, acuzandu-l ca a numit acoliti din partid, abonati ai practicilor de institutionalizare a coruptiei, precum Mihai Barbu, in functii de conducere dintr-un sistem feroviar deja afectat de lipsa reformelor. Documentul depus de AUR la Senat marcheaza o noua confruntare intre formatiunea nationalista si actuala coalitie de guvernare, acuzata de incompetenta si de risipirea fondurilor destinate infrastructurii feroviare. Motiunea urmeaza sa fie dezbatuta in plen in perioada urmatoare. AUR a depus motiune simpla impotriva ministrului Energiei, Bogdan Ivan: Romania, tara care lumina Balcanii, traieste cu frica intreruperii curentului
Taguri & Cuvinte Cheie:
AUR depune o motiune de cenzura impotriva ministrului Transporturilor. Calea ferata a pierdut trenul depune motiune cenzura
aur depune o motiune de cenzura impotriva ministrului transporturilor # calea ferata a pierdut trenul