2 + 5 gratis: Belgia a deschis o ancheta dupa ce doua lanturi de supermarketuri s-au intrecut in reduceri de preturi
Categoria:
actualitate
1
2 + 5 gratis: Belgia a deschis o ancheta dupa ce doua lanturi de supermarketuri s-au intrecut in reduceri de preturi
Timp de o saptamana, clientii din Belgia ai unora dintre supermarketurile din lanturile Albert Heijn si Colruyt au putut profita de promotii cum rar se vad: 2 + 5 gratis, adica sapte produse la pretul a doua. Iar, potrivit primelor constatari, anuntul si-a atins scopul, intrucat rafturile cu produsele vizate se goleau vazand cu ochii, relateaza La Libre.
Situatia a atras atentia ministrului Protectiei Consumatorilor, Rob Beenders, care a cerut Inspectoratului Economic sa deschida o ancheta.
Unele promotii au fost gestionate prost: rafturi goale, conditii neclare si acces inegal la oferte. Acest lucru dauneaza nu doar consumatorilor, ci si micilor comercianti independenti, care nu pot concura, a explicat ministrul.
Ancheta va trebui sa stabileasca daca cei doi giganti ai marilor lanturi de distributie au respectat regulile privind promotiile.
Albert Heijn este un lant olandez de supermarketuri, fondat in 1887, care face parte din grupul international Ahold Delhaize, cunoscut in Romania pentru detinerea supermarketurilor Mega Image. Albert Heijn este cel mai mare si mai cunoscut retailer alimentar din Olanda, avand sute de magazine in tara si Belgia invecinata.
La ce produse au oferit discounturi cele doua lanturi de supermarketuri
Lantul belgian Colruyt, cunoscut pentru magazinele sale cu discounturi constante, a anuntat la inceputul acestei luni reduceri la anumite produse vizate de campania 2 + 5 gratis a celor de la Albert Heijn. Oferta initiala a olandezilor se aplica pentru o selectie de 16 produse, printre care detergent clasic, capsule pentru masina de spalat vase, pasta de dinti Colgate sau ketchup Heinz.
In Belgia, vanzarea in pierdere este interzisa, la fel ca si practicile inselatoare precum atragerea clientilor cu o oferta spectaculoasa, desi stocurile nu sunt suficiente pentru a acoperi cererea.
Din partea Albert Heijn, compania sustine ca a actionat in limitele legii. Ne angajam sa sustinem puterea de cumparare a clientilor nostri, a declarat purtatoarea de cuvant Ann Maes, subliniind ca aceste campanii au fost posibile datorita unei colaborari stranse cu furnizorii nostri.
Chiar daca se mandreste ca ofera cele mai mici preturi din Belgia, Colruyt a urmat exemplul lantului olandez doar in magazinele din Flandra, declansand insa un fel de razboi local al preturilor.
Marile lanturi de supermarketuri, acuzate de concurenta neloiala
Ministrul Rob Beenders a declarat ca ancheta declansata nu vizeaza doar protejarea consumatorilor, ci asigurarea unei concurente loiale. Promotiile pot fi utile pentru puterea de cumparare, dar numai daca toata lumea are sanse egale si daca toti actorii respecta aceleasi reguli. Consumatorii au dreptul la reduceri clare, oneste si realiste, a insistat oficialul belgian.
Reprezentantii supermarketurilor independente Unizo si Buurtsuper au declarat la randul lor ca astfel de campanii promotionale nu doar ca golesc rafturile, dar pun presiune pe intregul sector. Potrivit acestora, astfel de practici creeaza o spirala periculoasa: marile lanturi pot negocia preturi de dumping pe care micile magazine nu le vor putea urma niciodata.
La prima vedere, acest lucru pare avantajos pentru consumator, dar in realitate este o evolutie daunatoare, a declarat Luc Ardies, director general al Buurtsuper. El sustine ca, in spatele acestor campanii agresive, furnizorii si fermierii sunt cei care au de suferit.
Unele organizatii au cerut o reglementare mai stricta, dupa modelul Frantei, unde o lege din 2019 limiteaza reducerile la produsele alimentare la maximum 34, interzicand astfel inclusiv ofertele de tip 1 + 1 gratuit.
In asteptarea rezultatelor anchetei, Rob Beenders a spus ca doreste totusi sa tempereze spiritele. Reducerile in sine nu reprezinta problema, considera el, atata timp cat sunt echitabile. Piata trebuie sa ramana un loc in care succesul nu depinde de dimensiune, ci de fair-play, a subliniat ministrul.
Taguri & Cuvinte Cheie:
2 + 5 gratis: Belgia a deschis o ancheta dupa ce doua lanturi de supermarketuri s-au intrecut in reduceri de preturi gratis: belgia deschis
gratis: # belgia # deschis